tirsdag 9. desember 2008

saa var eventyret snart over...

Aa tro at jeg kunne fortsette turen uten bankkort var vel kanskje ikke helt realistisk eller gjennomtenkt....Jeg regnte med at jeg kunne drive aa ta ut penger paa passet i ny og ne naar det passet meg, saa etter et par ukers resie nordover i chile hvor jeg tilslutt endte nede i Buenos Aires igjen, saa ville kortet mitt vaere der. Slik funker det vist ikke. I gaar ringte jeg hvertfall til banken for aa hore om hvordan jeg kunne ta ut penger og om de kunne sende meg et bankkort, eventuelt til ambasaden her eller i Argentina. Etter aa ha snakket med seks forskjellige folk, hvor alle bare sendte meg videre og mye ventetid gav jeg til slutt opp! Jeg maatte vist vaere der og bekrefte at det var meg, som gjorde det litt vanskelig siden jeg er her... Saa i dag provde jeg ambasaden istedet! Der var de veldig koselige og hjelpsomme. Fikk laane telefonen saa mye jeg ville, fikke kake og raad! Jeg fikk tak i banken paa nytt og denne gangen var det endelig en som hadde tid til aa hore paa meg og ikke minst hjelpe! Saa det endte med at jeg fikk noen kode greier slik at jeg kunne ta ut penger paa passet. Eneste ulempen er at det kan jeg bare gjore en gang! Saa om jeg tar ut 10 000 kr, saa maa jeg gaa rundt med det i cash...tar jeg bare ut tusen, faar jeg ikke tatt ut noe mer heller. Saa slik ble det til at jeg nok maa ta turen hjem, litt tidligere enn planlagt...men da blir det hvertfall norsk jul og nyttaarsaften med jentene!!<3 saa faar det heller bli en sor amerika tur om en ikke altforlenge stund!

Ingen kommentarer: