mandag 8. desember 2008

Santiago - med et bankkort og kamera mindre

Saa var det tilbake til Santiago. Vi hadde faatt hore at det var ikke noe saerlig aa se, men syntes nesten vi maatte ta turen for det! desuten maatte Birgitte dra videre fra Santiago for aa komme tilbake til Buenos Aires. En litt kjedelig begynnelse fikk vi da jeg ble frastaalet baade kamera, penger og mitt siste bankkort... Vi skulle ta metroen til hostellet og hadde mye aa baere pa, saa det forste jeg sier för vi gaar inn paa metroen er at naa maa vi vaere forsiktige... Saa kommer det en jentegjen (mas o menos vaar alder..) og stiller seg rett ved siden av. Saa tar det ikke lange tiden för en av jentene "besvimer" og detter over meg... Saa stopper metroen og de forter seg av, fordi hun ene maa faa litt" luft"... Og da var mine ting ogsaa vekke! Oppdaget det ganske fort, saa vi fortet oss ut etter dem, men de var ikke aa se noen steder.... Men de skal hvertfall ha for at de var gode skuespillere! Litt kjedelig med alle bildene vi hadde tatt i Valparaiso för paa dagen og ikke minst mastercardet, som det var det siste jeg hadde!

Först saa det ut til at jeg maatte forandre reiseplanene mine, ved aa dra tilbake til Buenos Aires med Birgitte, men saa viser det seg at jeg kan ta ut penger paa passet! Saa da gaar turen nordover i Chile om et par dager, for deretter over til Salta i Argentina hvor jeg skal möte en tysker jeg traff et kvarter paa et hostell i Buenos Aires! Eneste kjipe er at jeg ikke faar tatt noen bilder....

I dag dro Birgitte tilbake til Buenos Aires...Etter aa ha resit sammen og sett hverandre dögnet rundt i to uker naa, var det litt trist! Har vaert en skikkelig glad jente aa reise med, og vi har hatt det veldig göy sammen!:)

Ingen kommentarer: