mandag 25. august 2008

Sandanzas

Jeg hadde booket en seng på Sandanzas hostell allerede før jeg dro, så jeg tok en taxi dit rett etter flyturen. Jeg trodde det skulle koste 22 kr natta, men hadde typisk regnet feil med valutaen. Uansett var det jo utrolig billig, nesten gratis. For rundt 50 kr var det te og kaffi hele dagen så mye man ville ha, internett, man kunne låne sykkel og selfølgelig seng! ikke verst! Kom på rom med to brasilianske jenter, ei fransk, en gutt fra Italia og en fra Kenya. Resten av Hostellet var i tillegg ganske mikset av nasjonaliteter. Da jeg kom hadde jeg ikke spist på lenge så jeg gikk meg en tur for å finne noe mat, alene selfølgelig siden jeg ikke kjennte noen enda... Selv om klokka ikke var mer enn åtte/ni, fikk jeg fort beskjed fra en butikk mann om å dra hjem igjen, det var tydeligvis ikke trygt å gå alene....Etter min lille tur var det Tango time på hostellet, så da ble det fort tango, utrolig gøy! Så det skal det nok bli mer av!

Neste dag gikk jeg rundt på en liten oppdagelsesferd for å finne ut litt hvor ting lå osv i San Telmo. Var ganske skuffet i begynnelsen ettersom jeg hadde hørt at sentrum i bydelen var sååå fint...Men på hjemveien fant jeg ut at jeg tydeligvis ikke hadde vært i San Telmo sentrum, for da fant jeg det!kartlesning er vel kanskje ikke min sterkeste side kan man si...Uansett, en veldig koselig bydel, og det er her vi skal fortsette å bo også når de andre studentene kommer. Etter å ha tilbrakt meste parten av dagen alene ble det en bytur på kvelden med flere av de andre på hostellet:)


En ny dag, men å vandre rundt alene frista lite. Er rett å slett ikke skpt for å være alene! Så jeg dro sammen en fra Kenya (egentlig India) til La Boca, en annen bydel her i Buenos Aires. La Boca var utrolig sjarmerende med alle sine farger og mye gateliv! Her var vi å så på Boca Juniors sitt stadium og spiste mat på en koselig café. Etterpå dro vi til andre siden av byen, Recoleta. Her var vi på et svært marked, med masse masse forskjellig kunst ditt og datt. Det tok oss nesten to timer å se gjennom alle bodene...Så etter vi far ferdig med det ble det lett en Café og et par øl etter en lang dag med mye gåing.

Ingen kommentarer: