søndag 16. november 2008

eksamenslutt og taarevaate avskjeder...

Plutselig kom dagen for muntlig eksamen ogsaa...Samtidig som jeg gjerne skulle hatt en maaned ekstra, kunne jeg heller ikke vente til aa faa det overstaat! Lesing hyppig innblandet med saltdrypp og snyting (amanda og aircondition er ikke god kombinasjon!) Baade jeg og Len skulle dö, mest Len..Etter muntlig eksamen var ferdig var det vanskelig aa stoppe taarene...det var rett og slett ingen lettelse over aa vaere ferdig, for jeg kom jo til aa nesten stryke!garantert! Saa da ble overraskelsen stor da sensor annonserte en B!!:) Saa det er med en god folelse jeg kunne ta fatt paa ferien!

Dagen etter eksamen var vi bedt paa konsert med Pedro! Litt slitne var vi, men vi endte jo med aa gaa. Flaks var det! for vi var jo halve publikumet...Det var ikke problem aa faa sitteplasser for aa si det saann...samlet var vi vel ti stk som saa paa... Uansett, saa ble det en koselig liten intim konsert. Vi kunne jo allerede de fleste sangene aa kunne synge med ( Pedro drar jo faktisk fra gitaren saa fort muligheten byr seg!) Det er jo dessuten alltid like underholdene aa se paa Pedro sin "spagetti" dans! Ikke minst fant vi ut at Pedro virkelig trenger hjelp!! Og der komme jeg inn i bildet! Skal han fortsette aa ha konserter trenger han litt markedsforing og totalrenovering av klesstilen sin! Ender jeg med aa flytte inne med de, skal jeg nok ta i noen tak...jeg har jo ikke alt for mye aa ta meg til uansett!

Saa var det avskjedsfest! (eller en vilkensomhelstfest) Alle var da hvertfall samlet, og det var vel det viktigeste. Baade laerere og sensor fikk besvist at man trenger ikke vaere ung for a skeie ut (eller drite seg ut..?) Festen var etterhvert aapent for alle ellers ogsaa, saa bade russern, Pedro og en haug andre var ogsaa til stede. Ellers besto kvelden av dansing, öl og fernet (og mye gaing, for de som var saa dumme aa hore paa russeren, eller var det fordi noen ikke klarte aa oppfatte riktig addrese???) Uansett festen kom, festen gikk...

Lordag, siste dag med jentene mine! Det ble derfor bestemt at vi maatte ut aa ha en skikkelig god biff middag for siste gang! Vi dro derfor ut med Alex og folka, og foreldrene. Ble en av de lenger middagene her nede... Bortimot fem timer klarte vi aa okkupere bordet, saa kelnerne var nok lykkelige over aa bli kvitt oss til slutt! Saa var det rett til Puerta Roja for aa si hade (noe vi glemte helt vekk paa avskjedsfesten...) Men paa grunn av at vi hadde brukt saa lang tid paa middagen, var de fleste dratt....Jeg er uansett ikke saa overbegeistret for avskjeder, saa kansje like greit.

Sondag morgen. Leiligheten er tom, alt ligger i kofferter og sekker. Da skulle vi skilles, etter tre maaneder som samboere...! Var litt trist aa se jentene forsvinne ut doren. Saa fikk pakket resten av mitt, sagt hadet til litt flere folk, saa rett paa bussen til Mar del Plata. Blir altfor trist aa vare igjen, naar alle drar, saa fant ut at jeg maatte heller oppleve noe!

Saa naa er jeg har paa hostelet casagrande og blir oppvartet som bare det! Amanda vil du ha middag, amanda vil du ha te, amanda vi du se film osv....Dessuten er de aller fleste paa hostelet argentinere, saa naa far jeg jo virkleig praktisert spansken!

Ingen kommentarer: